fredag 18. mars 2016

PIRANHA 3D

Hadde premiere den 20. august 2010
Regissert av Alexandre Aja
Med Steven R. McQueen som Jake
Med Elisabeth Shue som Julie
Med Jerry O'Connell som Derrick
Med Jessica Szohr som Kelly
Med Kelly Brook som Danni
Norsk aldersgrense: 15 år
Budsjett: $24,000,000

Dette er en film som leverer stort på de to tingene den lover mest: Masse sexy, nakne damer og senere: deres halvt opptyggede kadavre etter at en stim med sylskarpe tenner har kjærtegnet den solbrune huden deres. Det kan være riktig stor underholdning når man er i det riktige humøret, slik jeg var første gang jeg så denne filmen. Denne gangen var jeg mindre entusiastisk. For det første så kastet jeg bort en halvtime på å se den i 3D. Det var bare forstyrrende da jeg slet med å få effekten til å virke optimalt. Først når jeg switchet til 2D og starten filmen fra starten av så kunne jeg begynne å sette pris på den, men begynte i stedet å hekte meg opp i alt det som tilsynelatende var bra, men som allikevel ikke var bra: Spesialeffektene er stort sett veldig gode, men selve pirajaene ser ut som en samling med sprites fra et videospill. Jeg var begeistret for å se Richard Dreyfuss og Christopher Lloyd på rollelisten, men begge hadde bare noen ørsmå biroller. Helten (Jake) er ikke spesielt interessant i likhet med resten av gjengen. Bare gode, gamle Elisabeth Shue skinner i rollen sin. Det hele blir for glatt og polert med grusom (men passende) house-musikk. Filmen forteller ingen egentlig historie og bakgrunnen for piraja-angrepet og slutten er bare helt forferdelig dum. Filmen er (selvfølgelig) verdt å se for sine sexy, nakne modeller og diverse badegjest-massakrerer med tilhørende estetiske døds-scener (spesielt en idiot som baner seg vei med motorbåt byr på mye moro). Tommel opp (så vidt). 6 poeng. Vurdert av Arne Kristian Lindmo (18.03.16)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar